tisdag 9 september 2014

Flyttstök igen...

Håller fortfarande på att flytta in och packa upp för andra gången denna sommar... Myra tycker att det är lite jobbigt med ständigt nya lägenheter, känner sig inte riktigt hemma ännu och följer mig som en skugga överallt, även in på toaletten.
Men det kommer bli jättebra och nu har vi ett förstahandskontrakt så vi blir kvar i den här lägenheten ett bra tag!
Det är dock fortfarande väldigt rörigt här hemma med flyttkartonger och grejer överallt..

*suck* Men matte... hur menar du att jag ska kunna hålla mig uppdaterad om vad som händer i världen om jag inte får läsa din tidning??


Skolstarten har varit minst sagt rörig för min del, dels har jag flyttat i precis samma veva och sen har vi legat sjuka här hemma.. Först sonen och sen jag. Myra har iaf inte behövt vara ensam hemma i nya lägenheten mer än någon timme så nåt bra förde det med sig ändå.

Det tar en dryg halvtimme att ta sig till skolan härifrån, vilket iofs inte är så mycket men det blir ändå över en timme extra som Myra får vara själv hemma på dagarna och dessutom hinner jag ju inte hem på lunchen till henne, så jag har ställt oss i kö för en plats i hundgårdarna som veterinärstudenterna har vid SLU. Det visade sig att mina tidigare år vid veterinärprogrammet (och medlemsskap i kåren, VMF) ger mig en väldigt bra köplats så det borde inte dröja så väldigt länge innan Myra får börja följa med dit på dagarna.

Då blir det också lättare för oss att träffa våra träningskompisar som ju håller till i Ultuna.  :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar