fredag 12 december 2014

Det blir fort mörkt...

huvva, vad tidigt på eftermiddagarna det blir mörkt nu. Och inte hjälper det att det inte är nån snö heller!

Idag var jag lite senare än vanligt hemma från skolan så vi kom inte iväg hemifrån på promenad förrän vid kl 14, knatade upp i skogen med dummysar och tränade linjetag och lite dirigering åt sidorna - Myra var jätteduktig!
Så märkte jag plötsligt att jag inte såg vars jag satte fötterna, det hade gått från lite skumt till halvmörkt på två röda. Och vi var nånstans mitt inne i skogen, visste väl på ett ungefär åt vilket håll jag skulle gå men det är ingen lätt skog att gå i! Stora stenar omkullfallna träd, gropar, vattenpölar, kärr och ris och snår... Det tog ett tag innan vi hittade ut på den gamla banvallen igen och då var det nästan helt mörkt.

Det hade såklart varit praktiskt ibland med en hund som hittar hem, men Myra har ju inte minsta intresse av att hitta hem - skogen är ju det bästa som finns! Hon skuttade omkring som en kalv på grönbete och tyckte det var skitskoj när ja trampade rätt ner i djupa vattenpölar så det plaskade överallt omkring och jag fick vatten i hela skorna... jag tyckte inte det var fullt lika roligt.

Nu vill jag ha minusgrader och snö så vi slipper leran och mörkret nån gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar