tisdag 27 januari 2015

När hunden inte riktigt är sig själv...

...då blir man orolig!

Varit lite bekymrad över Myra i ett par dar, då hon hellre har legat ensam i min säng inne i sovrummet än med mig i soffan på kvällarna. Det har aldrig hänt förut! Funderade på om hon var missnöjd med nya kaninen som bor i vardagsrummet...
Idag kom jag på att filten som brukar ligga i myras hörna i soffan hade hamnat i/på min säng häromdagen och blivit kvar där. Flyttade tillbaka filten till soffan och hunden följde med. Ordningen återställd.  :)
Myra har aldrig brytt sig om, eller ens velat ligga på, täcken och filtar förut men den här är nåt alldeles extra!   <3

Myra med sin älskade filt, tillbaka i soffan...

En vän påpekade att hon kanske börjar bli gammal, tanten blir ju ändå 7 till våren... Då jag visade henne den här bilden, som också är från idag:

Myra utomhus..

...så påpekade vännen så klokt att "det där är ju utomhus, man åldras inomhus först." Det är så sant.  :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar