lördag 31 maj 2014

Långhelg med agility för hela slanten!

Vi började i torsdags med agilitytävling i Märsta. Det gick inge vidare, helt och hållet mitt fel! jag var trött, ofokuserad och på allmänt dåligt humör hela dan...
Igår for jag och E till Bergby utanför Hallstavik och tältade i regn och kyla i ett tält som varken höll tätt eller rymde två personer och en hund. Till råga på allt blev Myra dålig i magen och min telefon blev blöt och dog! :(
Idag var det tävling på Häverö BK, det var därför vi hade tagit oss ut dit.
Det började med en agilityklass där jag först var för otydlig på hinder nr 3 och drog med mig Myra förbi istället för över och sedan fick vi vårt första kontaktfältsfel någonsin, på bommen! Det håller inte att låta henne komma undan med att slarva över kontaktfälten längre, skärpning från min sida!


Sedan var det dags för Hopp-klasserna, vi saknar ju en enda pinne i hoppklass 1 innan vi flyttar upp i tvåan och den här dagen var det dubbla hoppklasser så jag hade lite förhoppningar... Men inte.
Myra började med att tjuvstarta! Vi har aldrig haft några som helst problem med starterna, har inte ens behövt träna på det då vi redan tränat massor med stadga i sitt iom apporteringsträningen, men idag var hon laddad som fan! Eftersom hon satte iväg alldeles för tidigt fick jag inte det försprång jag hade behövt för att hinna styra in henne på hinder nr 3 och vi fick en vägran. Resten av loppet tycker jag dock gick bra.

Jag skulle naturligtvis ha stoppat henne, gjort om starten och tagit en diskning i det loppet, men blev så överraskad att jag inte hann tänka!


I dagens sista lopp gjorde jag en tabbe, efter första tunneln tappade jag plötsligt bort mig och glömde bort banan! Resultatet blev att Myra missade ett hinder och vi blev diskade.


Nu ska vi hårdträna starter och kontaktfält!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar