lördag 23 augusti 2014

Tävling imorgon!

Imorgon gör vi debut i klass 2 i agility! Lite nervöst, men det är det alltid innan tävling och ska väl vara så åxå. Det är dubbla klasser och blir alltså fyra lopp för oss, väldigt få anmälda (ca 15-20 i varje klass) så det kommer nog gå ganska fort och inte så mycket väntan mellan loppen vilket jag tror passar Myra som har svårt att riktigt koppla av på tävling.

Jag har anmält oss till en halvdags temakurs i början av oktober, som handlar om att planera loppen, komma ihåg banan, göra en bra plan och hålla sig till den och hur man hittar bästa vägen och handlingsalternativen för just en själv och ens hund. Det är precis vad jag behöver!! Ofta har jag en klar plan efter banvandringen, vet precis hur jag ska göra och var... Men sen går jag in på banan och gör något helt annat! Ofta handlar det om att jag fegar ur lite och inte vågar låta Myra jobba självständigt, tex i slalomet eller på kontaktfältshindren...
Får se om instruktören kan banka lite vett i mig!  :)

Och så ska jag och Myra bli "småstjärnor", i UHV LKK har vi en elitsatsning för våra allra bästa ekipage där vi hyr in en coach åt dem (i år är det Jouni Orenius) som de får träna för.. Det vi ska dra igång nu är att några som är med i elitsatsningen, eller stjärnskotten som vi kallar dem, ska i sin tur vara coacher för andra ekipage i klubben som inte är på den nivån. Och där ska jag och Myra vara med!!
Vi har första träningen i mitten av september och jag ser verkligen fram emot det!

Nu ska vi sova så vi är pigga imorgon bitti när det bär av till Tierps BK för en heldag agility!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar