torsdag 21 augusti 2014

Äntligen!

Första apporteringsträningen på månader! Myra blev alldeles till sig när jag plockade fram dummysarna idag.  :)
Tyvärr ligger mina visselpipor nerpackade nånstans (man tycker ju att det hade varit mest logiskt att lägga dem i dummyväskan tillsammans med dummysarna, men tydligen har jag lagt dem på något mycket mer listigt ställe...) så jag skippade dirigeringen och lade ut ett par hyfsat stora sök istället.

Antingen var det svårare vittringsförhållanden än jag trodde (lååångt, högt och väldigt tätt gräs..?) eller så var Myra bara alldeles för ivrig, för det blev mycket springande och letande innan hon hittade nåt.
Sista dummyn kom inte in, smög ut en extra istället så hon fick utdelning för allt jobb hon lade ner på slutet, trött i både ben och skalle men gav aldrig upp - duktiga lilla skrutthunden!  <3

Fotgåendet och stadgan var förvånansvärt stabilt, trots att hon var så ivrig och taggad.. där ser man - övning ger faktiskt färdighet!  :D

Hon råkade stöta upp en hare som låg och tryckte i gräset, trots att jag gått omkring i området och lagt ut apporterna, Myra skuttade efter (som sagt, höööögt gräs) för att se vad det var men stannade på kommando och fortsatte sen söka som om inget hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar