torsdag 31 juli 2014

Uppdateringar

Slottshoppet avklarat, i stekande sol och upp till 32 grader i skuggan! Jobbigt för både hundar och funktionärer men allt flöt på förvånansvärt bra trots att vi egentligen var för få funkisar för att dra runt ett så stort arrangemang. Både vi och de tävlande var nöjda och det lutar nog åt att det blir ett Slottshopp 2016..  :)

För mig och Myra gick det också bra, sista pinnen i klass 1 plockad och ett par nollade lopp (och ett jättefint lopp där vi tyvärr diskade oss men hade sånt jäkla flyt runt hela banan förövrigt) i VOOV-cupen som var i öppen agility-klass, alltså motsvarande klass 2 i svårighetsgrad.

Jag har både kommit in på Djursjukskötarutbildningen och fått ett 1:a handskontrakt på en lägenhet, så det har varit mycket positiva händelser den här sommaren!

Apporteringsträningen ligger på is, värmen och ren lathet från min sida har stått ivägen men jag ska verkligen försöka komma igång igen nu när mina träningskompisar börjar komma tillbaka till stan efter sommarlov och semestrar..

Närmaste planerna just nu är att försöka klämma in nån mer agilitytävling (debut i klass 2!) innan höstterminen drar igång, och sedan är det både flytt och skolstart om en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar